Soutěže na Facebooku – pravidla

Vzhledem ke klesajícímu organickému dosahu a nutnosti více platit za reklamu, uchylují se správci stránek čím dál tím častěji k různým soutěžím, které mají za cíl dostat na jejich stránky co nejvíce nových „likes“. Na boom podobných soutěží během uplynulých let Facebook náležitě zareagoval (abyste měli dosah a likes ZDARMA, to přeci nesmí být jen tak) a několikrát změnil pravidla pro jejich užívání až se dostala do současné formy.

Ještě než spustíte soutěž, položte si dvě hlavní otázky: 
1) Jsou tito noví „fanoušci“ relevantní? Nevytváříme si spíše cílovou skupinu plnou jedinců, kterým šlo pouze o to vyhrát něco zdarma a o Vaše produkty či služby jim vůbec nejde? Na Facebooku se již dávno nehraje hra „kdo má více like, je lepší“, při organickém zobrazování obsahu v rámci několika procent je vysoké číslo nerelevantních fanoušků naopak ke škodě.

Nerelevantní fanoušek = žádná míra zapojení = malý organický reach a zároveň – nedostání se informace k těm fanouškům, kteří jsou pro vás zajímaví bez nutnosti platit

2) V případě, že máme soutěž postavenou tak, že vám opravdu může přinést relevantní zájemce (soutěžící o Pizzu zdarma u firmy v Praze přeci jen je i potenciální zákazník placeného dovozu) děláte tyto soutěže správně v mezích pravidel Facebooku (případně legislativě ČR) a vyhýbáte se tedy možným problémům?

Co musí a nesmí obsahovat soutěž na Facebooku?

Soutěž na Facebooku může probíhat buď přímo na vaší stránce nebo v aplikaci.

Aktuální znění pravidel naleznete v ZDE v helpu Facebooku.
Ve zkratce je to ale:

  1. Musí obsahovat všechny podrobné informace o soutěži. Tedy: Od kdy do kdy soutěž běží, co přesně mohou fanoušci vyhrát a samozřejmě CO je nutné splnit pro to, aby vyhráli…případně další pravidla (za jakých podmínek vyhrají, omezení věkem atd.)
  2. Informace o vyhodnocení soutěže – KDY a KDE se vyhlásí výsledky soutěže a jak se to fanoušci dozví.
  3. Povinné prohlášení – Každá soutěž musí obsahovat povinné prohlášení o tom, že Facebook není pořadatelem soutěže, nikterak ji nesponzoruje, nepodporuje ani s ní nijak nesouvisí.
  4. V soutěžích nesmí být použit osobní Timeline ani spojení s přáteli.
    To znamená, že v soutěží nesmí být užíváno pokynů jako
    „sdílejte fotku na svou Timeline“
    „sdílejte fotku na zeď přítele“
    „označte přítele který….“
    atd.
  5. V případě náhodného výběru výherce soutěž musí splňovat podmínky Zákona č. 186/2016 Sb. Zákon o hazardních hrách (Loterijního zákona). Doporučujeme se tedy losování vyhnout.

Co tedy v soutěžích můžete použít?

Soutěžící mohou např.:
– komentovat
– likovat příspěvek
– zasílat vám zprávy
– zasílat fotky, kde ta s nejvíce „like“ vyhrává

 

Příspěvek byl publikován | Autor: Vít Černík.

Omezení pozvaných lidí na Facebook event na 50

Zaznamenali jsme spoustu paniky ohledně toho, že by Facebook měl opět snížit počet lidí, které můžete pozvat na event a to z 500 tentokrát na 50.

Pro mnohé pořadatele různých kulturních událostí to naštěstí tak není.
Je to pouze další obrana Facebooku proti „zneužívání“ určitých služeb.

Stejně jako Vám může být zablokováno psaní zpráv na určitou dobu, když spamujete hodně své kontakty skrze zprávy se stejným textem, či nemůžete chvíli vkládat odkazy na cizí timeliny, když ve velké míře sdílíte nějaké odkaz – např. s nějakým eventem na zdi stránek, eventů a timeliny…tak přichází i nové omezení pro ty, jež svůj profil často používají na masové zvaní lidí na různé akce (například produkční v klubech) a velké procento těchto lidí na pozvání nezareaguje (jakýmkoliv způsobem – zajímá mě, zúčastním se, ignorovat).
Omezení na 50 lidí je tedy dočasné (u pozastavení tohoto typu to bývá 3 dny na jedno porušení) a když budete místo masového zvaní na události přemýšlet a opravdu vybírat jen ty, které by to mohlo zajímat, zmíněných 500 by mělo brzy zase fungovat i vám.

Příspěvek byl publikován | Autor: Vít Černík.

Obsah je králem

Odborníci ze všech koutů dnešního marketingového světa se shodují, že už dávno odzvonilo „push“ kampaním, jejímiž nástroji jsou mailové spamy a ostatní otravné marketingové praktiky. Celý příspěvek

Příspěvek byl publikován | Autor: Jan Vondryska.